Hemen hemen hayatımızın tamamı böyle geçti değerli dostlar. Gördüğümüz ve gözlemlediğimiz iktidarlar ve muhalefette olanlar bir şeyi iyi beceriyorlar. Nedir o derseniz, iktidar koltuğuna oturan kim olursa olsun hep alkışlanmak istiyor. Eleştiriyi sevmedikleri gibi tahammül de edemiyorlar. Bu durum da ise ortaya çıkan tablo aynen şöyle oluyor. Ülkede sorunları olanları dinleyen siyasiler halka söz verip halkın oyunu alıyor ve iktidar oluyorlar. İktidar olur olmaz ise mutlu azınlığın eline düşüyor ve alkış sesine boğuluyorlar. “Eleştiri hakkı olmayan yerde de, alkışlar koca bir yalandır aslında” Ne acı ki, bu bizim ülkemizde hep böyle ola gelmiştir. Onun için problemlerimiz bu güne kadar ne yazık ki çözülememiştir. Bu oyunun oynanış biçimini kısaca sizlerle paylaşmak istiyorum. Muhalefeti dinleyen ve sorunlarına çözüm bekleyen insanlar, muhalefetin söylediklerine aynen katılıyor ve diyor ki, işte benim yıllardan beri aradığım iktidar. Kolları sıvıyor. Başlıyor reklâma. İşte bizim sorunlarımızı çözecek tek iktidar, diyerek düşüyor yollara, başlıyor nutuklara. Tabiî ki onu sevenler de çevresine toplanıyor birler on, onlar yüz, yüzler bin derken milyonlara ulaşıveriyor. Ve yapılan seçim sonucunda iktidardaki muhalefete, muhalefettekiler iktidara taşınıyor. Ve koltuklar artık halkın sorunlarını çözecek vekillerle doldu, diye düşünen ve çözüm bekleyen vatandaşlar köşelerine çekilip tamam diyerek yakında bütün sorunlar bir bir çözülecek diye iktidara taşıdığı partisinin çözüm üreterek sorunların çözülmesini bekliyorlar. İktidara oturanlarda biraz zaman istiyor oy verenlerden. Tabi ki haklılar, sihirli değnek yok ki, ellerinde. Beklemeliyiz diyerek sabır ve sürur la dolaşıyorlar meydanlarda. Gel zaman git zaman içine şüpheler düşmeye başlıyor seçmenin. Ortalıkta pek düzelen bir şey yok ama alkışlarda fena değil çevrelerinde. Acaba herkesin durumu düzeldi de benim kimi bozuk diye düşünüyor ve akıl erdiremiyor. Bu arada iktidara yolladığı şahsiyetlerle de arası uzaklaşıyor. Eskiden hal hatır soranlar vardı, kimseler yanına uğramaz oluyor. İki kelam edecek ama nerde, ne zaman, nasıl yapacak. Şimdi bu kadar alkışların yanında, işler bozuk dese beceriksizliği ortaya çıkacak. Ya da sen kimsin arkadaş nerede yaşıyorsun diye belki gönlünü kırıcı bir söz işitebilecek. Onurlu olduğundan oturup tekrar hesap yapmaya başlıyor. Bunların da diğerlerinden farkı olmayacak diyor. Bu güne kadar iktidara taşıdıklarından hiç ilgi görmedi. Zaten bir ömürde ortalama sekiz defa oy kullanır bir seçmen. Her zaman seçmenin çoğunluğu nedense muhalefette çok iyi anlaşırlar. Bunun içinde seçmenlerin çoğu hep muhalefette durur. İktidara taşıdıklarıyla hiç anlaşamamış bu güne kadar nedense. Dertler hep muhalefette sayıldığı için, vatandaşında derdi çok, onun için muhalefette olmakta yarar var diyerek muhalefette olanlarla gönül birliği kuruyor. Çünkü dertleri onlar bilir. Sorunları onlar bilir. Fakiri fukarayı onlar dinler. En azından umut verir. Ne demişler “umut beşerin ekmeğidir, ye memo ye” işte değerli dostlar! Muhalefette verilen sözler iktidarlar tarafından yerine bir getirilebilse, her yer süt liman olacak. Çözüm yine seçimde. Ancak, seçimden sonra seçilenleri seçim sandığında değil, iş başındayken hesap sormayı bilmemiz gerekmektedir. Yoksa daha çok beş yıllar bekleriz…
bu sefer isler aslin da pek de oyle degil baktilar ki secmen iktidarin arkasinda bu sefer baska yollar ariyorlar yikmak icin, kapatmak icin. keske muhalefet de muhalefet oldugunu hatirlasa da beraber iyi islere devam edilse cumhurbaskanligin da goster digi feraseti yeniden gosterse. zaten diger bir parti ki yillarin muhalefeti ona hic sozumuz yok,zaten onun da iktidar olma gibi bir derdi yok,muhalefetteyken daha guzel engel olabiliyor memleketin kalkinmasina ,sahlanmasina... vel hasili devir degismeye basliyor du ki yine buldular bir yolunu milletin yarisini hice sayip actilar kapatma davasini... biraz da ben mi nara atsam artik uyanin diye ne? bu site de cok gerci bi de ben cikmayayim ortaya yoksa millet hepten memleket elden gidiyor sanmasin... kalin saglicakla Vesselam...
Nevzat AKAY
21.04.2008 / 13:20:46
Sayın İsmail YAVUZ Yorumuna katılmak mümkün değiğl yalnız memleket şahlanıyor,kalkınıyor gibi herşey güllük gülüstanlık gibi göstermem ya siz uzayda yaşıyorsunuz yada hiçbirşey görmek istemiyorsunuz.Hükümetin politasını görmüyormusunuz.Sanki yargı muhalefetinmiş gibi yorum atmışsınız Türkiye cumhuriyetinde sizin gibi düşünenler olduktan sonra çok mart karı yağar.bundan evvelki hükümetler dediğiniz gibi zengin üç beş kişinin haricinde milleti bu kadar mağdur etmediler.Irakın kedisini bile vermeğiz diyen densizi Çankaya köşkünde ağırlamadılar.yemekten başka bir halt bilmeyen kralları otel odalarında parası var diye ziyaret etmediler .Şeyhlere arazi peşkeş çekmediler.Köylüğü,işçileri,emeklileri yani kesim ve alt kesimi bu kadar mağdur etmediler.Fakir kesimi dilenci gibi seçim zamanı yardım edip sonradan tekme vurmadılar. Çiftçiye ANANIDA AL GİT demediler.size tavsiyem eski yönetimleri yerden yere vurmanız ve muhalefeti kötülemeniz için birazcık memleket nereye gidiyor diye düşünmeniz
Hatipoğlu
21.04.2008 / 16:35:15
Ortalık yine kızışacağa benziyor.Bi bekleyip görelim hele.
ismail yavuz
22.04.2008 / 06:43:28
oncelikle hatipoglu sizi mutlu edemeyecegim icin uzgunum. tabiki kimseyle tarzimizin disina cikrak konusacak degiliz. tabi ki uzayda yasamiyorum ama turkiye ye disardan bakabiliyorum. hukumet kususuz hersey gulisanlik degil tabiki ama sunu da unutmamak lazim ki bu hukumet,yargi ya ve muhalefete ragmen hala ayakta ve hala biseyler yapmaya calisiyorlar bu millet icin. anlayamadigim bir diger husus ta ozelestirme ne zamandan beri memleketi satmak oldu anlayamiyorum,bana biraz para verin size dunyanin her yerinden istediginizi alayim ki bu her yerde bole (kuzey kore ve kuba haric)Cinde bile bi dunya fabrikayi yabancilar calistiriyor. yukarda muhlefet ragmen dedim cunku cumhurbaskanligi seciminde ki tutumlari herkes biliyor bu millet unutmayacak bunlari tabi ki. bugune kadar gelenleri de biliyoruz bugunkuleri de goruyoruz. neden hala anlayamiyoruz. ama guzel bi tahmin olmus acaba uzaydan nasil gorunuyordur guzel Turkiyem....kalin saglicakla
Kadir DEMİR
22.04.2008 / 10:20:55
Şu siyaseti bir türlü anlamadım gitti. Anlayamadan da gideceğiz herhalde.Ya ben hiç bir şey bilmiyor-göremiyorum, yada bazıları.Birileri hala at gözlüğüyle dünyaya bakar halde. Hal böyle olunca dar çerçeveden bildirilen görüşler de kısıtlı oluyor.Ufku geniş olmuyor böylelerinin. Mecburen görüş yada karşı görüş belirtmek zorunda kalıyorsunuz.Baştan da dedik ya anlamıyoruz bu işlerden ama bu gidişe yaza çize bize de bulaşacak vesselam.
Kadir DEMİR
22.04.2008 / 10:41:00
İsmail YAVUZ'a ; Abicim bilen bilmeyene, duyan duymayana aktaracak ki diğerleri de bi şeyler duyup öğrenecek. Gerçeklerden kaçılmayacağı muhakkak.Ortaya çıkmayayım diye bir ibaren var.Çık Abi,kimse senin zannettiğin gibi düşünmez,merak etme bu memleket de elden gitmez Evelallah. Varsa bildiklerin paylaş ki herkes nasiplensin. Takdir site okuyanlarının ve yorumlarıyla katılanlarındır. Yazdıklarınıza, görüşümüze uyarsa destek verir,uymazsa çürütmeye çalışırız.Bu vesileyle arenadan hemen kaçmayın ki bazı şeyleri paylaşalım.Her türlü görüşe açık ve saygılı olduğumuzu belirtir,yeni yorumlarınızı bekleriz...
Kadir DEMİR
22.04.2008 / 11:19:23
Nevzat AKAY'a ; Abicim şu yargı meselesini bi ele alsak.Hukuktan mukuktan çaktığımız yok ama bir iki söz yazalım. Yargının muhalefetmiş gibi hareketi yada siyasallaşması.Dileyen dilediğini söyler,kendi görüşüdür.Doğru yada yanlıştır.Ama böyle düşünceler yüzünden mart karı falan yağmaz.Varsa bildiğin, karşı görüş belirtir yazılanı çürütmeye çalışır böyle kestirip atmazsın.Konuyla ilgili ya çok şey biliyonuz,ya da hiç bi şey bilmiyonuz.Varsa bildikleriniz, buyrun lütfen,bilmeyenler de öğrenip nasiplensin.Öyle değil mi ama... Eee buyrun o zaman,bekliyoruz...
Enes ÇINAR
23.04.2008 / 05:34:13
Bir sistemimiz var artık kafalarımızda ve yerleşmiş, öz eleştiri yapmıyoruz, oy verdik ya, yanlış yapmaz, yanlışı olmaz, kabullenmeyiz. O kadar alışmışız ki bardağın dolu tarafına, boş tarafını hiç görmüyoruz. Damla da olsa içinde yetiniyoruz. bir parti %49 oy alsa bile, bu aslında, vatandaş onu istiyor demek değildir, bu, %51 istemiyor demektir. Bardağın dolu tarafına bakma telkinlerine inanmaya gerek yok artık, üzülerek de farkettiğim şeyi söylüyorumki, bizim düzelmeye niyetimiz yok. Vesselam...
Hatipoğlu
23.04.2008 / 10:11:00
Tek tek vatandaşından tut,en tepedeki idarecisine kadar kendimizi düzeltmediğimiz müddetçe,bu ülke de dü zel mezzz.Sorunlar aşağıdan başlayıp zincirleme olarak en uca kadar gidiyorsa, bizlerde bu zincirin halkalarını oluşturuyorsak düzeltebilene aşk olsun. Yoksa,meselenin iç yüzü %49'un isteyip %51'in istememesi değil.
ismail yavuz
23.04.2008 / 19:38:29
sevgili Enesim bardaga bakis acin guzel lakin bu yuzde 51 ayni zihniyeti paylasan insanlardan olusmuyor malesef bunu da idrak edebiiyorsundur umarim. yani bagimsizlar,sag ve sol partiler ve dtp gibi partileri de uutmamak lazim. nasil olur ki mhp ve dtp ayni kefeye girer mi hic. mantik ve matematik kurallari dahilinde dusunsek diyorum. ayri ca Akp dokunulmaz,elestirilmez yada yanlis yapmaz demiyoruz biz lutfen anlamak istediginiz gibi algilamayin. AYrica bir Akp sevdalisi degilim sadece olaylara objektif bakiyorum. tabi ki elestirenlerin de hakli oldugu taraflar var ama insafsizlik duzeyinde olmasin elestiriler. yani demek istiyorum ki bu halkin da bildigi bisey var elbet yuzde 49 u dusunerek yapmak lazim bu yorumlari. yapilan yanlislarin cezasini verecegiz elbette sandikta... vesselam. ve bir kapatma davasi bu ulkeye trilyonlara maloluyorsa lutfen herkes buna karsi olmali. bitsin Akp hukumeti sonra alin istediginizi yapin,bir hukumeti kapatip ta piyasalari alt ust etmenin anlami ne?
Kadir DEMİR
23.04.2008 / 20:19:17
Enes ÇINAR'a ; Seçmenimizin %49'nun isteyip %51'inin istememesi meselesini bi ele alsak. Abicim bu bir dünya kanunu,bildiğin üzere çok partili döneme daha dün geçmedik.Cumhuriyet kurulduğundan beri süre geliyor.Demokrasinin olmazsa olmazı.Beş parmağın beşi bir olmadığı gibi insanlarımız da farklı görüşlere sahipler. DOĞRU olan bir meseleye bile çoğu görüş ayrılığı yüzünden doğru demiyor.Ama aslında doğru.Yapılan fanatiklikten başka bi şey değil.Hal böyle olunca da, senin dediğin gibi düzelt bakalım düzeltebiliyormusun.