Cumhuriyetten Vazgeçilebileceğinin Hayali bile, Bu Vatana İhanettir
Cumhuriyetimizin kurucularının, tüm şehitlerimizin ve ebediyete intikal etmiş gazilerimize Allah’tan rahmet diler, kahraman gazilerimize de minnet duygularımızı ifade etmek istiyorum
İzzettin KÖMÜRCÜ
Yayın: Güncelleme:
Değerli Okuyucular;
Cumhuriyetimizin ilan edişlinin 85.yıldönümünü ulusça kutluyoruz. Türk Milleti’nin geçmişte olduğu gibi, böyle günlerde birlik ve beraberliğini zirveye taşıdığını, Devletimizin bütünlüğüne yapılacak saldırılar karşısında yıllar önce neler yapıldıysa bugünde aynısının yapılacağını vurgulamakta yarar görüyorum. Yurdunu elinden almak isteyen güçler karşısında tek yürek, tek ses olmuş bir ulusun, tarih sayfalarına altın harflerle yazıp damgasını vurduğu bağımsızlık mücadelesi sonucu Cumhuriyetimizin 85. yılını kutlamanın gururunu ve coşkusunu yine tek vücut ve tek ses olarak yaşıyoruz. Kurtuluş Savaşı’nda çok çetin koşullarda iç ve dış düşmanlara karşı büyük bir mücadele verilmiştir. Bunu biliyoruz ve bu sorumluluğu taşıyoruz. Ulusun birlik ve beraberliği karşısında ülkemizi yıllar önce işgal edemeyenler, bugün farklı senaryolar üreterek birlik ve beraberliğimizi bozmak için etnik milliyetçiliğe dayandırılmaya çalışılan bölücülük, ulusal birlik ve beraberliğimizi yok etmeye yönelik bir plandır. Bu kötü niyetli plan karşısında, temeli insani ve ulusal değerler üzerine kurulmuş, birleştirici ve bütünleştirici Atatürkçü milliyetçilik anlayışı bugün de yarın da vazgeçilmez dayanağımızdır. Ayrıca, etnik milliyetçilik esasına dayanan bölücü terör faaliyetlerini bazı çevrelerin uluslar arası bir zemine çekme ve siyasallaştırma girişimlerini dikkatle izliyoruz. Ulus olarak bu oyuna karşı uyanık olmalıyız. Ciğerimizin yandığı bu günlerde Şehitlerimizi rahmetle anarken,tekrar ifade etmeliyim ki Türk Milletli geçmişte olduğu gibi, böyle günlerde birlik ve beraberliğini zirveye taşır. Birlikteliğimizi muhafaza ettiğimiz zaman neler yaptığımızı tüm dünya biliyor. Devletimizin bütünlüğüne yapılacak saldırılar karşısında yıllar önce neler yapıldıysa bugünde yapılacaktır. Vatanımızın bütünlüğü ve ulusumuzun birliği ancak laik, demokratik ve hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti çatısı altında sağlanabilir. Kurmak ve yaşatmak uğruna binlerce şehit verdiğimiz ve vermeye devam ettiğimiz Cumhuriyetten vazgeçilebileceğinin hayali bile bu vatana ihanettir. “Bağımsızlık benim karakterimdir” diyerek yola çıkan bütün ulusun peşinden yürüdüğü Başta Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere, Cumhuriyetimizin kurucularının, tüm şehitlerimizin ve ebediyete intikal etmiş gazilerimize Allah’tan rahmet diler, kahraman gazilerimize de minnet duygulaımızı ifade etmek istiyorum Ne Mutlu Türküm Diyene!
İzzetin abi gerçekten biz o kadar şanslıyız ki hepimiz birer türk evladıyız. Her zaman da Atamızın izinde olacağız inşallah. Dediğin gibi "NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!"
(herkesin cumhuriyet bayramı kutlu olsun...)
ırmak Çağlayan
28.10.2008 / 19:42:14
Sevgili Atam;Gel gör,gel gör de bir daha öl.Hayır, hayır bir kere değil bin defa,onbin defa ölünür Sevgili MUSTAFA KEMAL!İnsanın zoruna gidiyor... ATAM;Bizlere emanet ettiğin gibi değil artık bu vatan,bu Cumhuriyet!Kahroluyorum ATAM ,"SÖZÜMÜZÜ TUTAMADIĞIMIZ İÇİN ÇOK ÜZGÜNÜM!!!
saime
29.10.2008 / 01:06:23
Birlik ve beraberliğe daha çok ihtiyaç duyduğumuz şu günlerde,cumhuriyet coşkusunu bu bayramda ilk günkü gibi yaşamak dileğiyle.
Milletimizin bayramı kutlu olsun.
nadir nalbant
29.10.2008 / 09:49:34
-İzzettin, yazın için tebrik ediyorum,ayrımcı değil, birleştirci olmuş,çünki 'CUMHURİYET'hepimizin ortak sevgisi,bir temennimi belirteyeim,Cumhuriyet imizin içeriği tam demokrasi-hukuk üstünlüğü ile tam dolması.
-Irmak isimli yorumcu Ya= Kahronulacak bi şey yok,bazı haksız ayrılık ve bölünmeler olduğu doğru ama u Cumhuriyetimizin kuruluşunda da 40 lı yıllarda da ,her dönem vardı, bugünleri de aşacağız,karamsar olmayın,ayrıca iyimser olun,
-ülkemiz dünyanın ilk 17 büyük ekonomisi içindedir
-krizler olsada geçicidir,milli gelirimiz hızla artarak kişi başına 10.000 dolar seviyesine gelmiştir
-ihracatımız 140 milyçdolar a gelmiştir.
-dünya ya ve Atatürk ün hedef gösterdiği medeniyete entegre olan bir ülkeyiz
-siz günkük siyasi kavgalara aldanmayın,ülkemiz devamlı ileriye gidiyor
taii ki eksiklerimiz var, bu da yukarda belirttiğim gibi 'CUMHURİYET' mizin içeriği 'DEMOKRASİ-HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ'ile doldukça bu eksikler azalacak,birbirimize hoşgörülü şekilde yaklaşmalıyız.
Kadir DEMİR
29.10.2008 / 11:43:13
Irmak ÇAĞLAYAN'a; Kafa yapılarımız uyuşmasa da,ayrı dünyaların insanları da olsak,zaman zaman karşı görüş çatışmasına da girsek bu yazınızda aynen sizinle hemfikir olduğumu belirtmek isterim.Gerçekleri görüp dile getirmeniz sevindiricidir.Gerçekten bizlere emanet edilen Cumhuriyet-demokrasi bu değil.O zamanlar Cumhuriyete Cumhur hakimmiş.Gücünü halktan alan bir yönetimmiş.Ama günümüzde bunların yerinde yeller estiği görülmekte.Artık, Cumhuriyet Cumhurun hakimiyeti anlamına gelmemekte.Nerde Cumhuriyet,nerde demokrasi.Artık gücünü halktan almayan bir rejim olmuş.Sormazlarmı insana,Milli iradenin temsil edildiği TBMM'nin 411 oyunun 9 oy ile yok sayıldığı bir sistem Cumhuriyetmidir,demokrasimidir diye.Burada yapmış olduğunuz doğru tespit için size ayrıca teşekkür ederim.
Sevinç Akkurt
29.10.2008 / 22:30:33
iyi-güzel, ilk 17. ekomiye sahibiz de, biz neden bunun farkına varamıyoruz? 10,000 dolar olan kişi başına düşen milli gelir, neden bize hâlâ asgari ücret olarak yansıyo? Bütün avantajların kapitalistlerden yana olduğu bu düzen, neden emekçileri göremiyo? Ve bu masumane soruları soran üniversite mezunu gençler, neden her seferinde "komünist" damgası yiyip bir kenara atılıyo? Ve yine neden tuzu kuru kapital sahipleri kendilerini bizim gibi 500 ytlye çalışan açların yerine koyamıyo? Ya da işsizlerin yerine..? Bu ülkede canı istedikçe kriz çıkaran -sözde- işadamlarımız olduğu sürece bu sorular uzur gider. Kızmayın ama, cumhuriyetçiliğinizden kovulasım var.
Nuri ÖZKAN
30.10.2008 / 11:21:01
Sevgili sevinç ! eğer sen bugün buraya yazını yazabiliyorsan bilki o beğenmediğim CUMHURİYEt sayesindedir.Bardağa dolu tarafından bakarsan Cumhuriyeti daha fazla seversin bu saydıkların Hükümetlerle ilgili sıkıntılar.Eğer hala kovulasın varsa İran hemen yanıbaşımızda durman hata!
Sevinç Akkurt
30.10.2008 / 23:32:19
Beni anlayamamışsınız Nuri bey! "Cumhuriyetinizden" demedim, "Cumhuriyetçiliğiniz kovulasım var" dedim ben. Yani kimilerinin anladığı ve yorumladığı şekildeki cumhuriyetçiliği kabul etmiyorum demek istedim. Bakınsanıza kimileri kapital penceresinden bakıyo cumhuriyete. cumhurun %90'ı sürünürken, pembe tablolar çizerek kendimizi kandırmak değil ki cumhuriyetçilik. gene söylüyorum: böyle bir "cumhuriyetçilik"ten kovulasım var benim. ben, benim algıladığım gerçek cumhuriyetçiliği seviyorum. Hatta cumhuriyetimizin şuanki kötü yönlerini bile seviyorum; yalancıları, bizi kandıranları deği ama...
mustafa dağdelen
31.10.2008 / 14:21:05
cumhururiyet bayramımız kutlu olsun izzettinciğim bir önceki yazı yorumlarımda bunu söylemek istedim bazı arkadaşlar dönek dediler amaben sözlerini iade etme fırsatım olmadı cumhuruyet yönetiminin güzelliği burada ayrı fikirlerede siyaset meydanlarında söz hakkı veriyor eleştiren arkadaşlar dedikleri yönetimlerde olsaydık bunları konuşamazlardı farkında değiller cumhuriyet ve kanunlarımız dahadaileriye yönelik demokrasiye gidiyor tabiki iyi olduğu kadar verimli olmayan maddelerde var amiyiniyetle bekleyeceğiz tüm milletimizin cumhuriyet bayramı kutlu olsun
selim yürekli
31.10.2008 / 19:07:40
Sayın dağdelen, hani nerde o özgürlük bana gösterirmisiniz? Cumhuriyet bayramı sanki her yer güllük gülistanlıkmış gibi kutlandı. Ama hani nerde Cumhurun kendisi ve Cumhurun iradesi? Birbirimizi kandırmayalım. Cumhuriyet, İstanbul belediyesinin ateş toplarıyla kutlamasından ibaret değildir. Dikkatinizi çekerim. NİĞDE'de Protokolün Önünden geçiş esnasında Esnaf sanatkarların geçişine sıra geldiğinde, Sürücü kursu arabaları geçerken arabadaki Başı örtülü kızların Geçişinin engellenmesi olan bir ülkede Cumhur iradesinden söz edebilir misiniz? Siz şimdi bu olumsuzluklara da "Mizahcıya malzeme olsun diye yapıyorlardır" dersiniz.
mustafa dağdelen
1.11.2008 / 08:34:00
selim kardeşim bu benim yorumum tabiki senin de yorumun olacak ama yazıya söylediğine göre haklısın laiklik tam oturmadıdığı için her fırsatta bu kanunlar yenileniyor baş örtüsüde çağdaş haliyle bu cumhuriyette yerini alacaktır bazı girişimler zaman alacak neden partiler bir idooloji haline sembol haline getirdikleri için ama biliyoruzki bu birmillet sorunu vede giyim tarzıdır bunuda kabullenmek zorunda lar zaman la çağdaş haliyle medenice yerine oturacak ve bez parçalarıyla uğraşmayan kanunlar yapacaklardır bunlar cumhuriyet yönetimlerinde ve laik demokraside var çünki ülkemizde biraz devletçilik mekanizması fazla işlemiş buda siyasi partilerin iktidara geldiğinde halkın sesine kulak vermediğinden ve cesaret sizliğinden iyi yönetilmemesinden çevre faktörlerinden kaynaklanmıştır demek istediğimi anlamışsındır her halde ama cumhuriyet yönetiminden ayrılmak izzetinin dediği gibi düşünmek bile VATANA İHANETTİTİR izmirden sevgi ve saygılarla
Kadir DEMİR
1.11.2008 / 11:56:07
DAĞDELEN'e;Geçenlerde hakkınızda yazdığım benzetmenin bugün de arkasında durduğumu belirtirim,sarf edilen benzetmenin iadesinin de söz konusu olmayacağını bilmiş ol.Hemen altta Selimin sana,benim de Çağlayana yazdığım bir iki örnek yazı var, cevap bekleyen.Buradan yola çıkıp aydınlat bizleri diyeceğim ama olmayacak.Zira abuk subuk ifadelerle karşımıza çıkacağını tahmin edebiliyorum.Sana bir tavsiyem olacak DAĞDELEN.Sakın olaki gerçeklerden kaçma,görmemezlikten gelme,bildiğinden de şaşma,arkasında dur.Ama bu günkü gibi değil.Araştırmacı ol,takılıp kalma.Geniş düşün,dünyaya dar pencereden bakma.
ırmak Çağlayan
1.11.2008 / 18:39:50
Sn. Nalbant siz yurt dışında mı oturuyorsunuz.Ülkemiz ekonomide 17.sırada nasıl oluyor ne satıyorsunuzda bu kadar güzel ekonomimiz oluyor.Kişi başı 10.000 dolarda neye haberimiz yok.5 kişilik bir aileye 50.000 dolar giren ülkemizde kaç aile var.ülkemizin ekonomisini küçük coçuğa bile sorsanız daha iyi bilir.
mustafa dağdelen
1.11.2008 / 21:49:28
kadir bey bunları senmi bana öğreteceksin at gözlüklerini çıkar onun bunun adını yorumunu katmadan fikrini söyle kıvırıp durma sen cumhuriyet yönetiminden memnun olmdığını söylüyorsun bende sana her şey yolunda olmaya bilir diyorum ama onba buna benzetiyorsun ben benin fikirde benimarkasında sonuna kadar dururumsizin düşüncede olanlara toplumda infial çıkaraniktidarcı çıkarcı orta bozanlara vedecumhuriyet düşmanlarının her zaman karşısındayım bidaha söylüyorum şeriat isteyenlere iran yakındır buyrun veya burada cumhuriyette demokrasi ve laiklikle yaşayın sizden cevap beklemiyorumçünki kibarlıktan anlamıyorsunuz ortada da durmuyorsunuz safsata yazıyorsunuz tabiri caizse islamdini olan cumhuriyet yönetiminde şeriat satmaya yelteniyorsunuz yazıklar olsun sizingibi bilere ha pkk ha siz ne farkı varşeriat isteyen islami cihad örgütüde terör örgütü pkk da ne ferk var düşünceleriniz ortadahala bide soruyorsunuz utanmadan osmanlı şeriatinden nezarar gördünüz diye devamı var
mustafa dağdelen
1.11.2008 / 22:02:22
çünkü bizler sizde dahil fikirlerinizi söylüye bildiğiniz cumhuriyette demokraside laiklikde atanın armağan ettiği atalarımızın bize armağanı memlekette yaşıyoruz siz e bir kez daha soruyorumhasta osmanlıdan bıkan atalarımız vede atatürk şpadişahlığa ve deşeriat yönetimine karşı yeniden türkiye cumhuriyetini kurarken yanında savaşan atalrımız dedelerimiz vatan hainimi geçmişi bırakın önünüze bakınyunan komutan onu söylemiş şu bunu demiş önümüze bakalım cumhuriyeti yaşayalım çürükleri temizleyelim sizinki nasıl müslümanlık anlayamadım bizden olmayan yaşamasın anlayışıyla hareket ediyorsunuz bırakın okuyun banadiyorsun ama saplantılar içindesin arkadaşın dediği gibi atatürkü bir ker değil bin kere öldürüyorsun bu kfa yapınla asıl sen başka kitaplarda oku istersen sana göndereyim cumhuriyetini sevenlerden ol iktidarlara tarikatlara takılma önünü gör nerye gidiyorum diye bak hemşerim senin dediğin gibi çehreni geniş tut
mustafa dağdelen
1.11.2008 / 22:20:08
asil asil hanın yazısına yaptığın yorumu okuyunca senin sıkıntılarını olduğunu anlıyorum kadir bey yorum tarzından belli yazar doğru bir yazı yazmış ona ne bahane buldun şeriat çağrısı yapmıyor doğruyu yazmış sorun orada dimi senin araştırmcıcı dediğin at gözlüklerinden bakmamış değilmi tek taraflı olmaz bu işler kadir bey birilerine çamur atmaklada olmaz araştır her fikrin kitabını oku bentam 312 kitap okudum hala cahilim sende oku okumak ayıp değil trihi kendi gözünle yorumlama her çerçeveden bak islamiye öyle bir dinki her döneme her çağa en medeni şekilde ve en adeletli şekilde hitap etmişsen tarikatlara bakmayönetimler her ne olursa olsun sen o islam anlayışını adaletini kalbinde çağa göre yaşa şeriat yönetim biçimi değildir islamı haramı heleli kalbinde uygulama biçimidir sana göre zırva sen kalbinde uyguluyamadıktan sonra iktidar olsa ne yazar busefer başka bişi bulursunuz nasıl olsabuseferde cumhuriyet dersin dilmi çok zırvaladık sana anlayana davul zurna abuk zubuk cevab
nadir nalbant
2.11.2008 / 00:49:29
işim gereği yurtdışına sık gidiyorum ama ant.da çalışıyorum,okulsonrası işhayatımın 27.yılı(hamdolsun)verdiğim istaistik genel bilgiler,tabiiki milli gelir dağılımı eşit ve adaletli değil,bu hiç bir ülkede tam eşit dağılmaz ama bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde gerçekten çok adaletsiz.
Karamsar olmayalım,ülkemiz çok sıkıntılar atlattı,ayrıca,sizi tanımadığım için Tarakjlımız dan örnek vereyim,çocukluğumda-40 sene önce-ortaokul yoktu,arabaya bayramlarda 25 kuruşa binilir ve tur atılırdı,bisiklet kiralanırdı,çarşı ortasından inekler otlatmaya geçirilir,çöpler eşekle toplanırdı, bırakın bunları 15-20 sene evveline kadar şehirlerarası telefon için 1 gün beklenildiği olurdu,bırakın parkta oturan kadınları(park ta yoktu)kadın ev-bahçe dışında sosyal hayatta yoktu.ATATÜRK bugünü görüp niye bir defa daha ölsün anlamadım,bugünleri görse gurur duyardı,ama bu gelişmeyi hazmedemeyen çevreleri(ergenekon gibi)görse üzülürdü.kurduğu partinin hukuku katledenlerin avukatı olduğunu görse kahrolur
ırmak Çağlayan
2.11.2008 / 12:23:33
Lütfen prantez içindeki laflarınıza dikkat edin.Sn. Nalbant, Atatürk hakkında kendi fikirlerimi söylemiştim.olayları saptırıyorsunuz.Ne alakası var eski taraklının yaşantısından bu güne uyarlamanız çok saçma hala ogünlerdemi kalacaktı.Cumhuriyetin ilk yıllarında bile imkanlar kısıtlı iken bile ülkemiz kalkınmıştır,Fabrikalar kurulmuş bunlardan bazıları bu gün yabancı sermayeye geçmiş siz hala gelişmekten bahsediyorsunuz.Hamdolsun şimdi ki iktidar hepsini halletti.Siz hala eski Taraklıdan bahsediyorsunuz anlayan anlıyor (M.Dağdelen gibi)Ant.yaşadığınızı söylüyorsunuz topraklar kimlere satıldı siz daha iyi görüyorsunuzdur.Kadınlara seçme ve seçilme hakkını veren Kemal ATATÜRK'tür bugün sizin gibi düşünenler fikirlerini özgürce söyleye biliyorsa Atamız sayesindedir.Neden Atatürk'ü sevenlere karşısınız hemen ergenekoncu ilan ediyorsunuz ne alakası var.Ama sizin zihniyetiniz bu,yapacak ve söylecek bir lafım yoktur artık size,çünkü anlamıyorsunuz
Sevinç Akkurt
2.11.2008 / 15:38:37
Tüketim toplumu haline geldiğimiz doğrudur. Evet! otomobil üretmedik ama; batının verdiği kredilerle otoyollar üreterek batının pazarı haline gelmeyi becerdik! teknolojiyi öylesine yakından takip edebildik ki; -belki üretmedik ama-cep telefonunu 5 yaşındaki çocukların elinde tüketmeyi bildik! Evet bugün Taraklı'da tarım-hayvancılık yok! nasıl olsa batının pazarıyız diye vazgeçtik üretmekten! Kim demiş çarşı ortasından "artık inek geçmiyor" diye? yaşadığımız vatan pazarında inek gibi sağılıyoruz biz! "kırmızı çizgilerimiz var" deniliyor; çizilen toz pembe hayallerle bu kırmızı çizgiler pembeye boyanıveriyor. Cumhuriyet tarihinde ilk kez askerin başına çuval geçiriliyor "bunlar uzatılacak şeyler değil" deniyor. şu yorumlarla bile çuvallıyoruz, bunu kimse bilmiyor. oturup ağlayacağım ama; gözyaşlaırımı silmek için yerli sermayeyle üretilmiş bir mendil bile bulamamaktan korkuyorum.
nadir nalbant
2.11.2008 / 18:08:02
sn.çağlayan, size anlamıyorsunuz demeye edep anlayışım müsade etmez,ben anlatamıyorum,bir daha özet yazıyorum=
-ülkemiz CUMHURİYET ile beraber 85 senede ,ATATÜRK ün gösterdiği muassır medeniyet doğrultusunda çook yol aldı,taraklı mızı da onun için örnek gösterdim,
-ATATÜRK sevgi-saygısı siz dahil kimsenin tekelinde değildir,onu kalkan yaparak ülkeyi hortumlayanlar ne demek istediğimi anlıyor.topraklar ülkemizde uluslararası ekonomik kurallara göre gayrımenkul satılıyor,bunun neresi ATATÜRK çülüğe aykırı,ATATÜRK muassır medeniyet derken batı ekonomilerini gösterdi,isteseydi komünist rusya-çin, totaliter ortadoğu ülkeleri ni gösterebilirdi.
-benim gibi düşünenler niye düşüncelerini söyleyemeyecek anlayamadım,sizin gibi-bizim gibi düşünenler söylemi ülkemiz de bölücülüğü bazılarından önce getirmiş oluyor.
-ergenekon ise şu an dava konusu,onlar ATATÜRK ü seviyor ise diyecek bi şeyim yok(atatürk ü sevenlere ergenokoncu demedim),davayı iyi izleyin, ayrıca yargıda kararı orası verecek.
Kadir DEMİR
3.11.2008 / 10:21:25
Mustafa DAĞDELEN'e;Ooo Mustafa kardeş bunları sen mi söylüyon.Kıvırmalar- mıvırmalar,bunlar bana ait olmayan bi şey,sözümün sonuna kadar arkasında olduğumu daha önce de belirtmiştim.Bu gün yine aynı,hakkındaki düşüncelerimin değişmediğinin bilincinde ol.Sarf ettiklerine kısa cevaplarla başlayalım istersen.Cumhuriyet yönetimine karşı değilim.Anlama kapasiten kıt olduğundan sen öyle zannetmişsin.Konuyla ilgili,gündemi meşgul eden bir iki örnek vermiş bunlara cevap istemiştim.Hiç oralı bile olmamış,kıvırmaya çalışmışsın yine.Gerçi her şeyin yolunda gitmeyebileceğini yazmışsın ama yetersiz.Zira Cumhuriyet ve demokrasilerde olması gerekenlerin günümüzde olmadıkları görülmekte olup işleyen çarkta arızaların meydana geldiği görülmektedir.Anlatılmak istenen budur,bu da epey sıkıntı vermektedir.Bak abicim geçmiş geçmiştir,dönecek halimiz yok, geriye bakmam,ileri görüşlüyüm,geçmişten de ders almasını bilirim,herkesin fikrine saygım var ama gerçeklerle karşıma çıkıldığında bunu bilmeni isterim
Kadir DEMİR
3.11.2008 / 10:53:18
Mustafa DAĞDELEN'e;Bakıyorum da İranın yolunu göstermişsin.Be kara cahil,bahsettiğin şeriatın ne olduğunu bile bilmeden zırvalamışsın yine.Nedir,Allahın kanunu.Nedir izlenecek yol.Hükmü de kitap-sünnet-icmai ümmet ve kıyası fukaha.Bildiğini umarak açmayacağım.Eee,sende namaz niyaz var,oruç zekat var,var oğlu var.Aha sana şeriat.Bildiğin kadarıyla bunları uyguluyorsan eğer, sen korkmuş olduğun şeriatı yaşıyorsun-içindesin demektir.Hal böyle olunca da haybeye mide bulandırıcı yazılar yazmana gerek yok.Beni veya aynı düşünceye sahip yorumcu arkadaşları pkk ile kıyaslaman çook yanlış.O şerefsizlerin adını bile anmak istemem ama konu açılmış.Bak dağdelen,ben asker kökenliyim birçok arkadaşım şerfsizlerce kanı bozuklarca şehit edilmiş,bizleri üzüntüye boğmuştur.Bu şekil bir itham karşısında sana dağları deldirir,kafanı kopartırdım ama olmayacak bir şey bu.Daha bu tür kelime oyunlarıyla şerfsizleri kaleme alıp milleti onlarla eş değer tutarak okuyucu karşısına çıkma.