Sakarya Büyükşehir Belediyesi'nin düzenlediği konferansta konuşan Prof. Dr. Mehmet Altan, Türkiye'nin demokratikleştiğini, özgürleştiğini ve zenginleştiğini söyledi.
Taraklı Ajans
Yayın: Güncelleme:
Sakarya Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen Kültür-Sanat Etkinlikleri devam ediyor. Etkinlikler kapsamında Prof. Dr. Mehmet Altan Sakaryalılarla bir araya geldi. 'Türkiye Demokratikleşiyor mu?' isimli konferansta Sakaryalılara hitap eden Mehmet Altan, Türkiye'nin demokratikleşme serüvenini anlattı. Gerçekleştirilen programa Sakaryalılar büyük ilgi gösterdi. AKM Tiyatro Salonu'nun alt ve üst katları tıklım tıklım doldu. Yer bulamayan ve konferansı da kaçırmak istemeyen Sakaryalılar, aradaki merdivenlere oturarak konferansı takip etti. Gerçekleştirilen programa Büyükşehir Belediye Başkanı Zeki Toçoğlu da katılarak, konferansı sonuna kadar takip etti. Konferansta demokratikleşmeyi ve özgürleşmeyi anlatan Prof. Dr. Mehmet Altan, önemli mesajlar verdi. Türkiye'nin demokratikleştiğini söyleyen Mehmet Altan, "Türkiye artık eski Türkiye değil, demokratikleşiyor, özgürleşiyor zenginleşiyor. Hepimizin bu sürece destek olması gerekiyor. Uzun yıllardır Türkiye de insanları Türk, Kürt, Laz, Alevi, Sünni, Müslüman, gayrimüslim diye ayrıştırdılar. Ama sorun bu değil, buraya takılı kalmamalıyız. Asıl sorun bizi bu ayrımlara tabi tutarak ayrıştıran zihniyettir. Biz ülke insanı olarak daha zengin, daha özgür ve demokratik bir hayat standardına sahip olmak istiyoruz. Asıl meselemiz budur. Gençlerimizin yurt dışına çıkması, yabancı dil öğrenmesi, kentlerimizin gelişmesi, modernleşmesi, parklarımızın, bahçelerimizin, yeşilimizin, yollarımızın, suyumuzun kalitesinin artması gerekiyor. İşte bunu sağlayacak olan şey Avrupa Birliğidir. Hepimiz Avrupa Birliği sürecine destek olmalıyız" dedi. Demokratikleşmenin önünde engel olanları da eleştiren Altan, çağın şartlarını iyi okumak gerektiğini vurguladı. Altan şunları söyledi: " Daha özgür ve müreffeh bir Türkiye istiyorsak ülkemizin yeryüzüyle bütünleşmesine, Avrupa Birliği'yle entegrasyonuna destek vermeliyiz. Türkiye de ki tartışmalar çok kısır. Halen gencecik kızların başörtüsünden dolayı üniversite kapısından geri çevrildiği bir ülkede yaşamak istemiyoruz. Bebek ölümlerinin olduğu, sağlıklı yaşam koşullarına sahip olmadığımız bir ülke sorunlu bir ülkedir. Tüm yaptığımız işlerle ilgili olarak elimizde belli bir standart olmalıdır. İşte bu standart AB standartlarıdır. Türkiye'nin AB ile bütünleşmesine karşı çıkanlar statükocuklardır. Demokrasinin ve özgürlüğün gelişmesinden çekiniyorlar çünkü eski statülerini kaybediyorlar. Hepimiz çok çalışmalı ve üretmeliyiz. En az Avrupalılar kadar üretmek zorundayız. Yeni çağın şartlarını iyi okumalı ve bu sürece uygun pozisyon almalıyız. Çok çalışmazsak geri düşeriz. Üreten insan hayatına anlam katar." Gündemdeki tartışmalara da değinen Mehmet Altan, yenilikçi adımlara destek verdiğini ifade etti. Bütün unsurların kendisinden olmayanlara destek çıkması gerektiğini ifade eden Mehmet Altan, "Bakın hükümetin 12 Eylül Anayasası'nda bir takım değişiklikler yapmak için verdiği çabaya nasıl da karşı çıkıyorlar. Bu yenilikçi adımlar ülkemize olumlu katkılar sağlayacaktır, bu adımlara destek olmalıyız. Türkiye'nin demokratik ve özgür bir ülke olması için başörtülüler Kürt sorununa, Kürtler alevi sorununa, aleviler gayrimüslimlerin sorununa dikkat kesilmelidirler" diye konuştu. Mehmet Altan konferansın son bölümünde katılanların sorularını da cevapladı. Programın sonunda Mehmet Altan'a çiçek takdim eden Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Zeki Toçoğlu, programa ilgi gösteren bütün katılımcılara teşekkür etti. Başkan Zeki Toçoğlu, etkinliklerin devam edeceğini, Sakarya'nın kültür hayatını canlandırmak adına daha fazla çalışacaklarını ifade etti.
Ülkemizde ne zaman ayrıcalık yapılmış kimse bilmiyor. Açılım denen konuda gündem oluşturmak için bol bol bu söylemler yapılmaya başlandı. Ayrımcılık yapılıyor denilen her grup öğretmen, subay, milletvekili, başbakan, cumhurbaşkanı olmadı mı? Kime senin grubun şu bu yüzden sen bu mesleklerden olamazsın veya şu işi yapamazsın diye engel çıkartılmıştır, biliyorsa ve varsa Ahmet Altan bunları söylesin. Şimdi belli bir amaç için çıkıp konuşuyor. Yolsuzluklardan, ucuz fiyatlarla belli gruba verilen işletmelerden bahsetsin. Bedava denilecek paraya verilen bu işletmelerdeki yetim haklarından bahsetsin.
Ali ASİLHAN
26.03.2010 / 09:22:48
Demokratikleşme.acılım diye diye emperyalizmin yerli uşaklarının önünde ki tüm engelleri kaldırdınız.Güney Anadoluyu PKK fiilen işgal etti.Ülkenin tüm kutsal değerleri tartışma konusu oldu.Bildiğim kadarı ile Zeki Toçoğlu ilahiyat kökenli biri.Bu Allahsız "Vatanı bir çift kadın memesıne satarım...Vatanı seveceğine git karını sev diyen biri" Bu ahlak ve tıynetteki bir adamın hangi sözüne,hangi ahlakına itibar ettin de milletin aklını fikrini kirletmeye getirdin bu adamı ey Zeki Toçoğlu.Eğer Serdivan stadında yürüyüşte sizinle bir kere daha karşılaşırsam size bu sözlerden çok daha ağır laflar söyleyeceğim.Yahu siz ALLAH pEYGAMBER ,DİN İMAN DİYENLERDEN OY ALIYOR Allahsızlar ile işbirliği yapıyor,onlarla sarmaş dolaş oluyorsunuz bu işin sırrı Atatürk düşmanlığın da mı, öğrenemedim gitti! siz Allahlıdan mı Allasızlardan yanamısınız.Selamlar
Ali ASİLHAN
26.03.2010 / 14:11:27
EY MİLLET! FAKİR FUKARA ,GARİP GUREBA EDEBİYATI YAPANLAR MEHMET ALTAN DENEN ADAMA!
Devlete ait TMSF’ye bağlı olan Cine-5’de ekrana çıkma karşılığı her ay tamı tamına 50 milyar .eski marksist,yeni AKP liTayfun talipoğluna 60 milyar ödeniyor.Bilmem ne Cemaati sempezitanı diye TRT-1 SPOR YORUMU YAPAN HAKAN ŞÜKÜR'E 750 MİLYAR VERİLİYOR!İşte FAKİR FUKARA,GARİP GUREBA EDEBİYATI YAPANLAR!HAZİNEYİ BÖYLE TALAN EDİYORLAR!
muhammed faruk
27.03.2010 / 23:19:48
Allahlıdan mı Allasızlardan yanamısınız.Selamlar
yorumdaki bu ifadeyi anlayamadım.eleştirmek için söylenmiş bir söz de olsa.kıyısından köşesinden bir zaman da olsa bir köşe kapmış birine de pek yakıştıramadım açıkçası. çok sinirli arkadaş çoook. fakat Allahsızlar nasıl oluyor acaba.Allahsızlar ıbaşka biri mi yarattı.ya da o Allah a inanmıyor diye O yüce Allah onun Alllah ı yani inanmak istemediği Allah ı olmuyor mu?ifadeler tamamen kin duygusu ile yazılmış ve bu kin yorumun içerisindeki doğru ifadeleri de silip süpürüyor,alıp götürüyor.itidal elden kaçıp duygular çook öncelenince demek ki böyle oluyor.Maazallah Allah insanı duygularının esiri etmesin.
İzzettin KÖMÜRCÜ
28.03.2010 / 11:05:04
Muhammet Farauk'a :))
Ali Asilhan'ın söylediklerinin hangisi doğru değil.Ahmet Altan'ın neresini savunuyorsun.Adam ı ne güzel maşa gibi kullanıyorlar.Oda bu işi bedavaya yapmıyor.Herkes Mehmet Altan hakkında bas as bağırıyor.Sen Ali Asilhan'ın yorumunu nerelere çekiyorsun.Ali Asilhanı sevmiyorsan bari vatan hainini savunma.
muhammed faruk
29.03.2010 / 00:32:04
vatan haini(?)(!) acaba... nedir vatan haini?kolay bir tanım. yafta vurmak ta kolay.fakat hainlik ilginç.vatandaşın zaman zaman yaptığı aykırı çıkışlar nasıl vatan hainliği oluyor.bilemedim doğrusu.çok ilginç çook...
İzzettin KÖMÜRCÜ
29.03.2010 / 09:18:20
İÇERİSİNDE YER ALDIĞI TOPLULUĞUN MEFAATİNİ BAŞKA BİRİLERİNİN EMELLERİ İÇİN PEŞKEŞ ÇEKENLERE "HAİN" DENİR...EĞER BUNU ÜLKE BÜTÜNLÜĞÜ İÇERİSİNDE YAPIYORSA ÜLKENİN MENFAATLERİNİ BAŞKA ÜLKE EMELLERİ İÇİN PEŞKEŞ ÇEKENLERE KLAVUZLUK YAPIYORSA ŞAHSİ MENFAAT İÇİN YAPIYORSA O KİŞİYEDE "VATAN HAİNİ" DENİR...!! MUHAMMET FARUK EFENDİ.:)ALİ ASİLHAN MEHMET ALTAN İLE İLGİLİ BİR ŞEYLER SÖYLÜYOR..AYNI DÜŞÜNCELERİ BENDE İFADE EDİYORUM..BANA DEKİ YAZDIKLARINDA ŞU ŞU ŞU DOĞRU DEĞİL DE...SENDEN BEKLEDİĞİM YORUM YAPANLAR HAKKINDA AHKAM KESME ..YAZDIĞI YORUMU ÇÜRÜT...EĞER "KARA" DİYORSAK SENDE HAYIR EFENDİM "AK" DİYORSAN BU ŞEKİLDE YORUM YAZ..EĞER BUNU YAPMIYORSAN BİZDE BİR GÜZEL SÖZ VARDIR "LAF GAVITLAMA ARKADAŞ":))
muhammed faruk
1.04.2010 / 23:05:07
Vatan: doğup büyünen ve üzerinde yaşanan ülke, memleket, yurt.
Bir başka tanıma göre de uğrunda canlar feda edilmiş toprak parçası.
Hain ise: 1-hıyanet eden2-gördüğü iyiliğe kötü karşılık veren,3- kötülük yapmaktan zarar vermekten hoşlanan, merhametsiz- anlamlarına geliyor. Şimdi bu tanıma Mehmet Altan ın nereleri uyuyor çıkaramadım açıkçası. Adam kendine göre düşünce üretiyor. Ürettiği düşünceyi paylaşıyor. Adamı dinlersin katılırsan katılırsın katılmazsan katılmaz ve katılmıyorum dersin. Geniş düşünmek lazım. İnsanların düşüncesine pranga vurmak cahillik cahilliğin ötesinde bağnazlıktır. Hadi açıkça söylediği düşünceye prangayı vurdun. Düşünceyi ürettiği beyninin içine girip ona da mı pranga vurmak lazım. Ki şu anda Amerika bunu bile yapabiliyor. Uzaktan beyin kontrolü seansları ile.İnanları takip ve rahatsız ederek.bunu mu yapmak lazım Mehmet Altan a da. Urun konuşturmayın mantığı ile.Yoksa maksat Ak Parti li Belediyenin insanların beyni genişlesin için getirdiği konuşmacıyı eleştirmek yerine belediye yi yermek mi.Yani maksat üzüm yemek değil bağcı dövmek.Aynı belediye mhp li yada chp li bir belediye olsaydı aynı eleştiri aynı şekilde yapılacak mıydı.yani o meşhuuuur yürüyüşler unutulmuş ta çeteler için yapılan kanunsuz insanlar için yapılan yürüyüşler unutulmuş Mehmet Altan neden getirildi. Getirecek tabi Mehmet Altan ı da Ahmet Altan ı da ismet özel i de getirecek. Elbette getirecek. Vatandaş farklılıklara alışsın. Farklı lıklar içerisindeki bütünlüğümüz birlikteliğimiz ortaya çıksın için getirilecek. Yaşasaydı hrant dink te uğur mumcu da getirilecekti elbette. Fikirlerden değil de katillerden korkmak lazım bu ülkede ve başka ülkelerde. Soğan doğrar gibi insanları doğrayan vahşi katillerden korkmak lazım böyle adam anayasa istemiş bilmem ne yapmış diye vurun söyletmen ancak bazı insanlara yakışır fikir sahiplerine değil!!!
muhammed faruk
2.04.2010 / 23:15:08
sözü kesip bitirme be izzettin bey. yazıyı onayla dakaldığı yerden devam etsin!!!
Vatan: doğup büyünen ve üzerinde yaşanan ülke, memleket, yurt.
Bir başka tanıma göre de uğrunda canlar feda edilmiş toprak parçası.
Hain ise: 1-hıyanet eden2-gördüğü iyiliğe kötü karşılık veren,3- kötülük yapmaktan zarar vermekten hoşlanan, merhametsiz- anlamlarına geliyor. Şimdi bu tanıma Mehmet Altan ın nereleri uyuyor çıkaramadım açıkçası. Adam kendine göre düşünce üretiyor. Ürettiği düşünceyi paylaşıyor. Adamı dinlersin katılırsan katılırsın katılmazsan katılmaz ve katılmıyorum dersin. Geniş düşünmek lazım. İnsanların düşüncesine pranga vurmak cahillik cahilliğin ötesinde bağnazlıktır. Hadi açıkça söylediği düşünceye prangayı vurdun. Düşünceyi ürettiği beyninin içine girip ona da mı pranga vurmak lazım. Ki şu anda Amerika bunu bile yapabiliyor. Uzaktan beyin kontrolü seansları ile.İnanları takip ve rahatsız ederek.bunu mu yapmak lazım Mehmet Altan a da. Urun konuşturmayın mantığı ile.
muhammed faruk
2.04.2010 / 23:16:53
Yoksa maksat Ak Parti li Belediyenin insanların beyni genişlesin için getirdiği konuşmacıyı eleştirmek yerine belediye yi yermek mi.Yani maksat üzüm yemek değil bağcı dövmek.Aynı belediye mhp li yada chp li bir belediye olsaydı aynı eleştiri aynı şekilde yapılacak mıydı.yani o meşhuuuur yürüyüşler unutulmuş ta çeteler için yapılan kanunsuz insanlar için yapılan yürüyüşler unutulmuş Mehmet Altan neden getirildi. Getirecek tabi Mehmet Altan ı da Ahmet Altan ı da ismet özel i de getirecek. Elbette getirecek. Vatandaş farklılıklara alışsın. Farklı lıklar içerisindeki bütünlüğümüz birlikteliğimiz ortaya çıksın için getirilecek. Yaşasaydı hrant dink te uğur mumcu da getirilecekti elbette. Fikirlerden değil de katillerden korkmak lazım bu ülkede ve başka ülkelerde. Soğan doğrar gibi insanları doğrayan vahşi katillerden korkmak lazım böyle adam anayasa istemiş bilmem ne yapmış diye vurun söyletmen ancak bazı insanlara yakışır fikir sahiplerine değil!!!